Pressmeddelande 2019-09-07 Samhällsbyggarna Region Storstockholm har en ny styrelse

Storstockholmsstyrelse

Pressmeddelande 2019-09-06

Samhällsbyggarna Region Storstockholm har en ny styrelse! En mångsidig och erfaren styrelse är tillsatt för Region Storstockholm på Samhällsbyggarna.

-      Vi har samlat en styrelse som representerar Samhällsbyggnadssektorn på ett brett och mångsidigt perspektiv där vi försökt koppla samhällets olika aktörer. Vi har goda representanter som jobbat många år inom olika segment som jag tror kommer bidra till ett starkt kontaktnät samt representera Samhällsbyggarna på en bred och konkret ståndpunkt.

Säger Alexander Yü nyligen tillträdd Ordförande för Region Storstockholm på Samhällsbyggarna.

Styrelsen består av, från längst ner till vänster;

Mikael Ebe, mångårig rådgivare till företagsledningspositioner i fastighetsbranschen såsom Swedavia, Archus Arkitekter, Unibail-Rodamco-Westfield och tidigare Kommersiell Direktör på InterIkea med mer än 40 år i fastighetsbranschen.

Alexander Yü, jobbat från Olympiska Spelen 2008 i Beijing till vinbranschen i Kina och jobbat med konceptutvecklingen av Dining Experience på Mall of Scandinavia, kommersiell affärsutveckling på Skanska och numera på Atrium Ljungberg och bevakar utveckling inom handel i syfte att identifiera nya affärsmöjligheter samt möte efterfrågan på framtidens mötesplatser.

Jenny Kåhre, partner på en av Sveriges ledande arkitektkontor Sandell Sandberg och jobbar med framtidens stadsutveckling från ett arkitektoniskt perspektiv.

Johan Edlund, VD på TL Bygg och 28 års erfarenhet från bygg och fastighetsbranschen.

Yasemin Fallai, mångårig erfarenhet som fastighetsmäklare och jobbat med uthyrning på olika bolag såsom Sothebys, Unibail-Rodamco-Westfield och Vasakronan.

Bertil Rosquist, Senior utvecklare inom hållbara affärer på Skanska och mer än 40 års erfarenhet från hållberhetssektorn såsom tidigare miljöchef på McDonalds, SWECO och VD för Respect.

Ann-Marie Rosendahl, strateg och expert inom digitalisering och med mångårig erfarenhet från Stockholm Stad, Telia och sitter i olika uppdrag såsom digitaliseringsfrågor inom Samhällsbyggnadsfrågor.

Alexander Yü, ordförande Samhällsbyggarna Region Storstockholm 070-927 60 50

Dag Björklund, ordförande Samhällsbyggarna, 08-718 93 50
Sara Haasmark, vd Samhällsbyggarna 070-810 23 36

Om Samhällsbyggarna

Samhällsbyggarna är en förening för dig som är engagerad i att utveckla, bygga och förvalta vårt framtida samhälle. Vi är en branschövergripande ideell nätverksorganisation med ca 5000 medlemmar. Vad som gör Samhällsbyggarna unika är vår bredd eftersom som vi har spetskompetenser inom samhällsbyggnadsområdets alla delar.

Publicerat: Lördag 7 September